Planinarska staza 10

Podaci o stazi 10
duljina staze 4,6 km, vrijeme prolaza 1 h 40 min

Staza 10 - grafikon visine

Planinarska staza 10 (crvena na karti) vodi od Gornjeg Vrapča, pored Vrapčanske streljane u smjeru prema Planinarskom domu "Risnjak". Staza se račva lijevo u obliku Planinarske staze 54 (žuta lijevo) i nastavlja desno te se prije Risnjaka spaja na planinarsku stazu 9 (žuta desno).

Pristup autobusom

Do Gornjeg Vrapča (predzadnja stanica) vozi autobus 125 sa terminala Črnomerec.

Fotografije

Početak staze 10 iz Gornjeg Vrapča (Ulica Franje Kukolje)

Pogled na klanac (Vrapčanska streljana) i stijene s druge strane

Mjesto na kojem staza 10 nastavlja udesno (lijevo je staza 54)

Staza 10 prilično uska pred spajanjem s popularnijom stazom 9

Broj komentara: 19:

Anonimno kaže...

bilo bi zanimljivo vidjeti vas komentar na stazu 54!od risnjaka do g.vrapča...

Stjepan Brbot kaže...

Moj komentar i slike za stazu 54 je tu: http://www.medvednica.info/planinarska-staza-54.html

dedagevejac kaže...

Planinska staza 10 zetova linija 125 G.Vrapče
do spomenika ne predzadnja stanica tamo se silazi za stazu 4 100m produžetka po Vrapčanskoj
desno na ul.Kukoljinu prateći markaciju dolazi se na hrbat Trtna rebar iznad V. streljane i na
križanju puta 54 ispod Črnog vrha desno dobrom markacijom do spoja s stazom 9 iz Mikulića.

dsmutni kaže...

Na desetki ima jedan dio staze (možda par 100 metara prije križanja sa devetkom) koji izgleda kao neko korito presušenog potoka. konfiguracija tla je skoro pa pjesak, a sa lijeve strane dio je brda sa niskim raslinjem. Ambijent potpuno neuobičajen za Medvednicu. Jedne jeseni sam solo u ranim jutarnjim satima uz jako vjetrovito i oblačno vrijeme prolazio tim djelom... Malo je reći da je djelovalo spooky... :D

Stjepan Brbot kaže...

@dsmutni, onda trebamo li na kartu staviti oznaku mrtvačke glave ili nešto tome prilično kako bismo označili taj dio staze ... ;-)

Anonimno kaže...

Odličan blog s jako korisnim informacijama. :)
Ovaj vikend smo prošli stazom 10 i uživali u miru i zvukovima šume sve dok se nismo spojili na stazu 9 koja je jako prometna.
Sreli smo i malog sljepića koji je prelazio stazu.

Anonimno kaže...

Ovog proljeća idem svaki tjedan na Sljeme i uvelike koristim ovaj blog. Još jednom hvala!
Među ostalim, prošla sam i prvi dio staze 10 prije nego što sam skrenula na stazu 54. Zgodan put, pogotovo hrbat iznad streljane.
Samo jedna mala ispravka: dedagevejac je već upozorio da se za ovu stazu ne silazi na predzadnjoj stanici busa, već dvije prije kraja.
Lijepi pozdrav, Romana

Anonimno kaže...

mi smo sparkali auto kod mjesne zajednice gornje vrapče i krenuli pješice vrapčanskom na sjever. došli smo do ulice frana kušana gdje smo KRIVO skrenuli desno. markacija i natpis "risnjak 2h30min" nalaze se na stupu unutar te ulice i pješak automatski skreće udesno. totalno promašeno mjesto za markaciju, ali moglo bi se ispraviti jednom strelicom. koja bi pokazvala da treba nastaviti vrapčanskom do sljedeće ulice (kukoljina).

Autoškola kaže...

Danas idemo po 10ki gore, biciklima, nadam se da neće bit neugodnih iznenađenja (srušena drva, vodom izrovani put i sl.).

Ovaj blog je idealan, još samo da se karte malo bolje detaljiraju...do čitanja

Unknown kaže...

Bili smo prošli vikend na 10-ki. Prekrasna staza. Malo je raskrčena na jednom dijelu, ali sve u svemu jedna od meni najdražih staza na Sljemenu. Nije toliko popularna kao staza 9, pa nema gužve.

Pohvala za blog. Ovo mi je početak svakog novog izleta na Sljeme.

Josipa kaže...

Da li se netko spuštao od Sljemenskog tornja prema Vrapčanskoj streljani? Koliko traje spuštanac i koju kombinaciju staza je najbolje koristiti? Pozdrav, Josipa!

ivan_r kaže...

Pozdrav, prema samoj streljani je pametno ne ići se nego biti svjestan adekvatnog obilaska osim ako nemate neki posebni odnos s HV. :) Od Sljemena lakša opcija je standardnim stazama do Risnjaka pa ovdje opisano stazama 9 i 10 do Vrapča. Teža opcija je do Grafičara pa stazom 8 na Grajfova kopanja, i tamo na 1M do slapa Sopot, onda dalje stazom 4 do Vrapča, definitivno vrijedno posjeta ali spust do slapa i onda u zadnje vrijeme razrovana staza 4 su dosta intenzivni (i tamo se treba popeti, ponavljam, radi OBILASKA streljane). Spust prvom kombinacijom ne bi trebao biti puno duži od 3-4 h, drugi pravac puno ovisi o kondiciji, rekao bih za većinu barem 5 h.

Inače, autobusno stajalište u G. Vrapču na kojem treba izaći se zove Horvatnica, predpredzanje na liniji 125.

marina i četiri mušketira kaže...

Super staza, lijepa i raznovrsna, odlične markacije. Za nauživat se do Risnjaka.

Anonimno kaže...

Planinari koji idete autobusom za G.Vrapče planinariti planinarskim putom 10 izlazite na stanici kod spomenika,Horvatnice ili škole kako tko naziva tu stanicu,za planinarski put 4 nastavljate još jednu stanicu to je predzadnja stanica 400 m prije zadnje kod Streljane.

Ne znam kako je preko tjedna no u nedjelju na streljani nema pukog čvorka. Baš sam se jučer vračao sa Sopota i zbog blata mi se nije dalo pentrati po četvorki do Ferendola pa sam išao riskirati i do busa u G. Vrapču doći preko streljane. Desno od ulaza kroz šumarak normalno sam ušao kod retencije, popeo se po nasipu i preko njega došao na padinu ispod Trtine Rebar. Tu sam se patio cca. 200m kroz šipražje i šumu jer nisam znao da nema nikoga na streljani, no kod objekta sam se uredno spustio i preko parkinga došao do ograde pored stijene koju nije problem preskočiti. To ruglo od objekta treba izmjestiti i ponovno, kao nekada, omogućiti ljudima koji nemaju kondicije i nisu fizički spremni za planinarenje da slobodno uživaju u laganoj šetnji do slapa Sopot uz sam potok Vrapčak.

Ivan kaže...

Pitanje se admina pošto je on najmjerodavniji? Zbog čega, za Boga miloga, ne maknu više tu streljanu? Motam se vrlo često gore i nikad nisam čuo pucanjeve (što prije par godina jesam). I kao što je neko primjetio, stječe se dojam da tamo nema nikoga osim čuvara. Stvarno mislim da bi je trebalo preseliti.

Unknown kaže...

Evo prijedloga za pravi trek:
•Od ušća Vrapčaka u Jarun, slijediti potok do kraja, hrptom na istok, silazak kroz tri sela pa na Sesvetsko okretište Zeta
•Od Ljubljanice potokom i kroz šumu do Medvedgrada, tu preći na desnu stranu i slijediti
stazu dok postoji, držati pravac kroz šumu, prijeći hrbat i dole slijediti što god da izgleda kao
malo utabani put! Na dva tri mjesta treba pregaziti potok ali nađu se plitka mjesta do 20-30 cm i baneš u dvorište u Novakima Bistranskim! Lijevo na Ivanec, pored Jakovlja, Zaprešića, uz aveniju do Prečkog i Vrbana!
Oba treka su cjelodnevna oko 10-12 sati!
Prelazio sam ih na +30 i -20.
Po kiši, kroz snijeg do oko 80 cm.
U društvu sa Donom, sibirskim huskyjem koji je vukao uz jače uzbrdice. U trekovima su mi važna samo dva pravca gore i dolje, staze u glavnom ne slijedim, služim se kompasom! I da
Vojsku treba relocirati! Jednom sam upao u prostor vojarne pa su me "zarobili" i eto odmah
nadnarednika pa "ozbiljno" kako, zašto, skroz mrk ruke na leđima. Ajd slučajno sam imao iskaznicu ZNG iz '91 i pokažem ali opet on nastavi po svom. Morao sam mu reći da popravi razvaljenu ogradu, ali i da bude pristojniji i da ja sad idem kako sam namjerio, okrenuo se i otišao! Malo je bio crven u licu pa sam ipak požurio na izlaz, nije me stigao!
Moj savjet je samo uđite iza table "Park prirode Medvednica" i hodajte! Ako se izgubite pokušajte držati pravac 5 - 10 km i naići ćete na ljude ili opće poznato mjesto! Moja metoda držanja pravca, kad nemam kompas je
Crta od najbližeg stabla do 6-7 stabla u pravcu kojim hoću ići. Kad ga dohvatim u istom pravcu
opet u liniju 6-7 stabala. Ništa ne zaobilazim!
Tako 5 godina najmanje 1000 km godišnje!

Dudo kaže...
Autor je uklonio komentar.
Mario kaže...

Odradio sam danas 10 i 54 do Risnjaka i povrat po 9 i 10. Da nisam slijedio ovdje prilozenu kartu, mislim da bih na dva, tri mjesta malo razmisljao kuda i kako jer markacija i nije bas najbolja. Kod dolaska na makadam pred sam dom, preporucam nastavak makadamom do 9, jer taj zavrsetak staze grozan. Markacija losa, puno granja i velikih stabala po stazi.