Planinarska staza 11/12

Staza 12 - grafikon visina

Planinarska staza 12 (debela crvena) vodi od Šestina (od crkve Sv. Mirka), preko Medvedgrada, sve do vrha Medvednice na Sljeme.

Planinarska staza 11 (tanka crvena) odvaja se na zapad prema Planinarskom domu "Risnjak" i Pongračevoj lugarnici. Staza 11 ima negdje na sredini puta jedan prilično strmi uspon na kojemu je potrebna jako dobra kondicija.

U blizini staze 12 nalaze se Kraljičin zdenac i Lugareva kućica.

Pristup autobusom
Do Šestina (stanica "Šestinski vijenac - Šestine") vozi autobus 102 sa terminala na Mihaljevcu ili sa terminala na Britanskom trgu.

Fotografije

PLaninarska staza 11 - oznaka za Lukšić
Staza 11
Staza 12

Broj komentara: 37:

Stjepan Brbot kaže...

Moja osobna iskustva su da staza 11 nije dovoljno održavana, ima ogromne rupčage s vodom koje se jedva zaobilazi u velikim lukovima, a i markacije na pojedinim križanjima nisu baš pretjerano jasne.

Jasna kaže...

za "cjepidlake" kao ja :) staza 12 pocinje kod dubravkinog puta ide preko cmroka,kraljevacke sume,prekrizja pa do sestina pa dalje na sljeme

Anonimno kaže...

Lijepo urađeno, uz malu grešku u prikazu. Staza je naznačena od Šestina do Risnjaka, a na polaznoj bus stanici piše "Gornje Vrapče", molim ispraviti radi drugih ;-)
pozdrav Kruno

staza 12 je super ali bolje je krenuti od lukšića do medvedgrada i onda stazom 12 onda ukupno ima 10km

Anonimno kaže...

kao sto se vidi ovdje http://www.sports-tracker.com/#/workout/Vexx/26836paqst6qn9to

Stjepan Brbot kaže...

Zahvaljujem Kruni na ispravci. Autobusna stanica Šestine (Autobus 102), a ne Gornje Vrapče.

Anonimno kaže...

Poštovani gospon Štef, baš ste me ugodno iznenadili vašim detaljnim uradcima osobito što se tiče staza koje kreću iz Bidrovca. Zadnjih mjesec i pol intenzivno hodam po tim stazama i podaci koje nudite su mi od velike pomoći da shvatim gdje sam bio ali i koliko sam prošao. Svaka čast i hvala!

Stjepan Brbot kaže...

Drago mi je da vam se stranice sviđaju. Slobodno pošaljite i pokoju fotografiju sa svojih izleta po Medvednici.

dadek73 kaže...

Stazu 12 mi starosjedioci zovemo Bažulovka , ima i taj naziv putem na jednom kamenu

Stjepan Brbot kaže...

Na prvoj stranici o planinarskim stazama nalazi se popis alternativnih imena planinarskih staza pa sam, eto, uvrstio i "Bažulovku" kao stazu 12. Hvala na informaciji.

Vedrana kaže...

Staza 11 trenutačno je totalno razrovana i blatna i puna ogromnih lokvi (čitaj: bazena preko cijele staze). Kao da je netko pričekao da prošli tjedan padne kiša i onda po najvećem blatu krenuo s traktorom radit ne znam ni sama kaj po stazi.

Blato/bazeni/razrovana staza na potezu od nešto nakon razdvajanja staze 11 i 12 pa nekih (odokativno) 500 metara do najviše 1km prema "Risnjaku".

Darko kaže...

staza 11kad padne snijeg kao danas nije za preporučit, ispod snijega vodaaaaaa

Stjepan Brbot kaže...

Kao danas! svaka čast! I ja sam se bavio razmišljanjem da danas odem gore, ali eto na žalost nisam, ali ti zavidim.

Darko kaže...

poučen prošlim weekendom, danas ženica i ja na 9 pa na Risnjak, malo blata putem ali zato gore sunce a grad u magli, pozdrav Stjepane i hvala ti na ažuriranju

dadek73 kaže...

orginalni početak staze 11 je bio kod Mačkove pećine na poučnoj stazi Miroslavec (staza 13).
devastacijom lokaliteta bačena je i drvena tabla za skretanje.
prošle godine je malo popravljen prijelaz preko potoka i može se proči bez problema , popne se do asfaltne ceste i prema sjeveru nakon 20-tak metara se skrene lijevo oštro uzbrdo i uzduž padine staza vodi do spoja staza 11,12 i puta za Medvedgrad

dadek73 kaže...

mada redovni "šetači" smatraju 11 stazu uz samu Sljemensku cestu pa skretanje za Medvedgrad i do parkinga

Anonimno kaže...

bio sam jučer na toj stazi i odlična je, iako sam išao prvi put snalaženje je bilo bez problema, markacije odlične !

Treba malo srediti stazu 12, na jednom dijelu ima hrpa popadalih stabala preko kojih se mora prelaziti a i markacija nema uopce na tom dijelu pa treba malo pazljivije pratiti put. Inace sve super

pozdrav, da li su počišćena stabla dosad?

Anonimno kaže...

Stabla nisu počišćena. i stanje je isto kako je netko napisao 19. travnja. Ovo sa markacijama je potpuno činjenično stanje. Na jednom dijelu ih nema i nakon preskakivanja preko srušenih stabala i odokativnog traženja puteva, bio sam sretan kad sam nakon dobrog hod na markacije naišao. Zbilja treba paziti. Ako zbate nekoga tko se za markacije brine, molim Vas da ga i u moje ime zamolite da se staza markira kako treba kako ne bi bilo nedoumica.

staza je djelom uništena,išli smo njome prvi puta i bilo je super.markacija ima dovoljno,po gustoj magli do risnjaka bez problema.

Poštovani,

Svjesna sam da je ovo neobična poruka, ali nastojim oglasiti svuda. Prekjučer (14.11) nam je na početku planinarske staze 52 odlutao, nestao naš pas, Adam.
Sutra ćemo proći tu stazu i još par (skupilo nas se nekoliko), ne bi li ga pronašli, Već od prekjučer intenzivno tražimo po kvartovima u okolici, i danas lijepimo plakate.

Molim vas, ako primite ovu poruku, da je proširite gdje god bi bilo korisno. Obraćam se ljudima, koji češće planinare i šetaju, jer pretpostavljamo da je pas još negdje u planini.

Oglas o izgubljenom psu je objavljen i na suza.hr, na dolje navedenom linku (gdje možete vidjeti i njegovu sliku). Pas se zove Adam, kastriran je i cijepljen i ima čip. Ima 7 godina.

Moj. br. telefona je 091 79 112 97

Bila bih vam zahvalna za bilo kakvu pomoć ili bilo kakav savjet, koga bih još mogla kontaktirati i obavijestiti o ovome.

Hvala vam unaprijed, i želim vam lijep dan,

Jana

Anonimno kaže...

Želim vas obavijestiti o stanju na stazi 12 (Bažulovki).

Jučer smo se spuštali njome i svima nam se svidjela. Najvećim dijelom to je široki ugodan kolski put koji se stalno i ravnomjerno spušta, sve dok ne dođe do asfaltne ceste Sljeme - Šestine. Nakon što presiječe cestu, postaje uska šumska staza, no ubrzo potom pretvori se u široki razrovani put nastao od izvlačenja popadalog drveća. Tlo se u međuvremenu već dosta stvrdnulo tako da nije bilo blata. Nakon što presiječe stazu 1, ponovo je to normalna staza kakva je bila prije rušenja drveća.
Ukratko, put je potpuno prohodan i dobro označen.

Oni koji idu u obratnom smjeru trebaju pripaziti da nakon Medvedgrada ne skrenu lijevo stazom 11 na Risnjak. Ubrzo nakon tog križanja staza 12 stiže do staze 1 koja lijevo vodi za Grafičar. Treba krenuti ravno gore - u tom su dijelu staza 1 i 12 jedno, ali staza 1 uskoro silazi desno za Kraljičin zdenac, a 12 se nastavi penjati prema sjeveru.
Mislim da nigdje drugdje ne bi trebalo biti problema.

Pozdrav, Romana

P.S. Stjepane, još jednom hvala na ovoj predivnoj i korisnoj stranici. :)

Anonimno kaže...

Danas sam išla 12-icom prema gore pa evo još malo pojašnjenja. Nakon Medvedgrada ne skrenuti za Risnjak, već za Grafičar. Na sljedećem križanju postoje tri staze - lijevo nastavlja staza 1 za Grafičar, ravno gore je neobilježena dosta široka staza za koju ne znam kuda vodi (nema oznaka), a desno je staza za koju piše da vodi na Kraljičin zdenac - to je zapravo zajednička staza 1 i 12 s tim da se nakon 30-ak metara staza 1 odvaja desno i silazi na Kraljičin zdenac, a 12-ica produžuje ravno.
Pozdrav, Romana

detko kaže...

Jučer smo prvi put otišli po 11-ici do Risnjaka. Staza je još uvijek u lošem, da ne kažem katastrofalnom stanju (u usporedbi sa recimo 18-icom po kojoj smo se popeli prekjučer na Puntijarku).
Do Medvedgrada je sve OK, onda kada se spusti do visine Kraljičinog Zdenca pa krene uz korito potoka i skrene na zapad razlika između šume i staze kao da ne postoji. Vode su nanjele masu kamenja i granja te čitava debla.
Na križanju sa 50-kom(Lukšići) i jedinicom markacija nije adekvatna pa smo zalutali na jedinicu i krenuli prema Grafičaru i da nismo pitali, ne bi ni skužili. Vrativši se na 11-icu, ona već spomenuta jezera na komadu od križanja pa oko 1 km su još uvijek tu. Poslje toga je jedan prekrasan dio puta koji vodi preko jednog potočića oko zapadne uvale, nakon kojeg prestaju markacije. Nema niti jedne dok se ne popne gore do (neasfaltirane) ceste. A i tamo nije jasno gdje se nastavlja 11-ica, pa smo nehotice prvo krenuli u krivom smjeru. Konačno, da se na terasi P.D Risnjak nisu glasno vičući igrala djeca, ne bi ga valjda bili niti našli.
Tamo je svakako na suncu bilo jako simpatično i ugodno i nakon osvježenja smo nastavili po hrptu (1M) do Grafičara koji je isto jako zgodan, i onda se vratili preko Kraljičinog Zdenca i Miroslavca (13-ica) na Šestine.
Sve u svemu very nice, ali 11-icu bi trebalo malo sanirati kako si šetači ne bi morali mazati ratne boje na lice i nositi GPS i karte sa sobom.

Jazz kaže...

Staza 11 prema Risnjaku je skroz ok :)
U jednom dijelu ima koja lokva vode na putu u kojima žabice uživaju, ali lako ih se može zaobići. To možda neće biti moguće kad počnu kiše, tlo će se natopiti. Sve je super označeno, ima i novih markacija tako da nema straha od lutanja po šumi. Oni koji vole staze na kojima nema gužve će uživati. Ja jesam :)

Bugarin kaže...

Iako staza br. 12 navodno počinje još u Zagrebu, pravi početak je u Šestinama kraj crkve, a ja je za sada opisujem od parkinga i prijevoja ispod Medvedgrada (lokacija Glog).
Odatle treba ravno na sjever (suprotno od utvrde), a na obližnjem križanju nekoliko varijanti treba desno do izlaska na stazu br. 1. Po njoj desno i odmah potom s nje lijevo i dalje šumskim putem i dalje u pravcu sjevera laganim usponom do prelaska glavne ceste koja se spušta sa Sljemena. Tu počinje centralni dio staze, tzv. Bažulovka. Markacija praktično nema, a nisu ni potrebne jer se ide po širokom blatnjavom šumskom putu koji se prilično ravnomjerno uspinje. Ova dionica je dosta izložena suncu te nije preporučljiva ljeti. Na mjestu gdje se nalazi traktorsko okretište i gdje se blatnjava cesta konačno pretvara u stazicu prekrasan je pogled preko Medvedgrada na zapadni dio Zagreba... Staza nastavlja u istom pravcu i s istim blagim nagibom sve do izlaska na širi Novotnijev put koji se samo presiječe strmo uzbrdo kroz polje kupina. Na kraju tog polja se s desna priključuje staza br. 1, ali spoj nikako nije označen, niti u jednom smjeru!!! Tu se skreće lijevo te se u zavojima penjemo mimo ograđene vodospreme do sljemenske ceste po kojoj treba desno i nakon 30-ak metara lijevo prečicom kroz šumu do Tomislavovog doma.

A sada opis staze br. 11, za koju smatram da počinje na prijevoju Glog (parking ispod Medvedgrada).
Na prijevoju Glog je označen početak staze u smjeru SZ. Staza ulazi u dno Malog potoka, prelazi ga i zatim se dosta strmo penje do križanja sa stazom br. 50 (koja završava pedesetak metara desno, gdje izlazi na stazu br. 1). Ova dionica je neko vrijeme bila zatvorena i zapuštena, ali je već neko vrijeme u dobrom stanju. Presjekavši stazu br. 50, staza br. 11 nastavlja ravno po blatnjavom putiću, više-manje po izohipsi dosta vremena do dna Velikog potoka. Čim se pređe potok, slijedi strm uspon (dvije serpentine) i dalje po putiću, sve dok se na koncu ne izađe na široki makadamski put Kustošija - Grafičar i stazu br. 1, odakle treba lijevo do pl. doma Risnjak. Cijela dionica od križanja sa stazom br. 50 je markirana samo na ključnim mjestima. Dakle, izgubiti se nećemo, ali markacisti bi trebali znati da markacije ne služe samo za orijentaciju i za pokazivanje smjera nego i za potvrdu smjera. Pred kraj zadnjeg strmog uspona markirana staza se zapravo odvaja desno od putića i krati jedan njegov zavoj, ali je odvojak od putića toliko strm da je gotovo nepristupačan te ga je možda bolje izbjeći. U suprotnom smjeru na taj problem nailazimo odmah na početku staze, kada nas markacija usmjeri lijevo od putića preko jedne krčevine i tu je dosta teško sići ponovno na putić.

Guest kaže...

Danas prošao stazom 11 i moram reći da je super. Mjestimice ima blata jer se vuku drva iz šume pa mehanizacija razruje put, ali više treba paziti na markacije jer su na nekim mjestima slabo vidljive.

Kloklo kaže...

Danas sam prošla stazom 12 od Dubravkinog puta do Šestina. Bilo je super! Blata nema, markacije odlične, a stazica mi je baš fora, stalno nekud zavija kad ide kroz šumu, pa malo gore-malo dole ali ništa osobito zahtjevno.

Do Šestina čak i netko bez kondicije dođe za cca. sat vremena, pa onda ak nema snage/vremena za dalje sjedne lijepo kod šestinske crkve na bus za dole a ipak je malo protegnuo noge i uspuhao se povremeno.

Savršena stvar za nas početnike kojima je osvajanje Sljemena još prevelik zalogaj :)

Unknown kaže...

Poštovani,

zanima me zašto je markacija na stazi Dubravkin put - Šestine tamo na okretištu busa Gornje Prekrižje prekrižena? Je li izgrađena neka kuća pa je put presječen? Može li se proći tu ? Hvala

Jelena Đukanović kaže...

Ova ap,sa Trgovina play,je meni odlična, puno je označenih staza, gps vodenje,odlično se snalazimo i prolazimo po do tad nama, potpuno nepoznatim stazama.

Renata Frascassi kaže...

Dosta sam razočarana zadnjom dionicom staze broj 12, Bažulovkom. Donje etape su puno ljepše, ide se kroz šumu, iznad potoka ima par strmijih uspona ali staza je lijepa i uglavnom u dobrom stanju. Nakon prelaska sljemenske ceste počinje ta zadnja dionica od koje sam puno očekivala ali mi se nije svidjela jer nakon otprilike 500 metara počinje dio staze koji izlazi iz šume i dalje ide kroz područje koje izgleda dosta devastirano, kao da se nitko o njemu ne brine. Staza je dosadna, dosta ravna i široka, nema težih uspona niti problematičnih mjesta. Ima par križanja koja nisu označena kamo dalje. Nema niti nekog odmorišta za predah.

Unknown kaže...

da li neko zna kolko treba od medvedgrada do sljemena?

Divlje svinje uočene 18.7.2021. oko 20 h oko 1km južno od Medvedgrada na samoj asfaltiranoj cesti koja spaja Lukšić Gornje i Medvdegrad (150 m južno od čvorišta asfaltiranje ceste i planinarske staze koja spaja Lagvić i Medvedgrad) - uočen je i roditelj i mladunac zajedno. (isprika za to što sam isto napisao na planinarskoj stazi 55 - koja nema veze s ovom stazom, prvi put sam ovdje)

Nino kaže...

Na karti je nacrtana oznaka za Lugarevu kučici prije Kraljičinog zdenca kad se ide iz Šestina a zapravo je obratno

Un Prophète kaže...

Obavijest za one koji se odluče krenuti stazom 12A (Dubravkin put - Šestine).
Sada je izgleda problemčić sa dijelom staze gdje Štirovnička ulica prelazi u Zavižansku ulicu.
Naime, zbog novoizgrađenih urbanih vila na spomenutom mjestu, staza je doslovce prekinuta ogradom i ne postoji nikakva mogućnost obilaska!
Na ogradi stoji natpis da je to privatno vlasništvo i zabranjen pristup.
Danas je npr. ograda bila malo pomaknuta, dovoljno za pješaka, no što kad je eventualno zatvorena/zaključana?