Planinarska staza 28

Podaci o stazi 28
duljina staze 8,2 km, vrijeme prolaza 2 h 40 min

Planinarska staza 28 vodi iz Čučerja ili naselja Hukmani blizu Planinarskog doma "Lipa-Rog" prema Plasišču i Stubičkom Lazu i dalje do Marije Bistrice.

Iz Čučerja sve do Lovačkog doma "Vepar" to je uska asfaltirana cesta koja dalje nastavlja kao makadamska cesta prema Planini Donjoj dok se staza 28 odvaja ulijevo i ide prema planinarskom domu Lipa-Rog. Oko ove staze (ceste) do lovačkog doma veliki je broj lijepih vikendica i kućica. Kasnije je to prava planinarska staza.

Pristup autobusom
Do naselja Čučerje i Hukmani može se doći ZET-ovim autobusom 209 koji ide s terminala Dubrava.

Do naselja Planina Donja vozi ZET-ov autobus 262, a preko Kašine do naselja Planina Gornja ZET-ov autobus 263 oba sa terminala Dubec.

Fotografije

Jedan od prizora na stazi 28 (Planina Gornja) Staza 28
Raspelo na stazi 28 prema Mariji Bistrici Staza 28
Ako hoćete na stazu 28, leve ne iti Staza 28
Staza 28
Sjecište staze 28 i 33 prije Plasišća Staza 28

Broj komentara: 9:

Anonimno kaže...

Mali ispravak, autobusi 262 i 263 voze sa terminala Dubec do naselja Planina Donja i Kašina...(poznato mi je jer sam iz Kašine)

Inače, svaka pohvala blogu, baš mi puno pomogne proučavanje karte i staza prije polaska :)

Stjepan Brbot kaže...

Hvala na pohvalama i na ispravci za terminal Dubec.

Anonimno kaže...

ne mogu skužit kliko je to km hodanja.... i koliko vremena treba da se to ishoda, mislim za planinare prosječne kondicije. bila bih zahvalna ako mi odgovorite :-) pozdrav sanja

Bugarin kaže...

Za sada komentar samo središnjeg dijela staze:
Od spoja sa stazom br. 1 zajedno s njom nizbrdo do sedla s klupicom (desno po kolskom putu i neoznačeno Planina Donja, lijevo po sredini livada i praktički neoznačeno Čučerje). Staza br. 28 (i br. 1) nastavlja ravno po kolskom putu, ali ga uskoro napušta desno radi skraćivanja zavoja i radi izbjegavanja blata. Potom uz zapadni rub livade na drugu stranu do križanja, odnosno razdvajanja od staze br. 1. Ovo križanje se nalazi prije nego što je označeno na SMAND-ovoj karti. Staza br. 28. tu skreće desno i ubrzo dolazi do križanja označenog na karti. To je prava lokacija "Mačkov kamen". Dalje u istom pravcu po kolskom putu, a nakon malo strmijeg spusta dolazi se do križanja sa stazom br. 31 (označen je samo lijevi odvojak prema Lipi, a raniji odvojak s karte prema Lipi u naravi nije markiran...). Mi nastavljamo u istom pravcu i odmah pažljivo siječemo jednu serpentinu nizbrdo (ne kao na karti!), pazeći da iza toga na križanju uhvatimo donji kolski put po kojem nastavljamo zajedno sa stazom br. 32 nešto dulje nego što je označeno na SMAND-ovoj karti (odvojak tih staza se nalazi nakon prelaska jednog potoka). Tu staza br. 28 skreće desno nizbrdo prema Planini Gornjoj...

Prvi dio staze od Čučerja...
Početak je na pretposljednjoj AP u Čučerju (Sruki), odakle treba po prvoj cesti dolje desno i zatim prateći markacije po cesti uzbrdo (kroz zaista "krasno" naselje) do križanja s lijevom ulicom Srukov brijeg. Tu treba lijevo u tu ulicu (tako je i po karti), iako na terenu markacije pokazuju u ulicu ravno (nemam pojma gdje to izlazi)... Slijedi dug strm cestovni uspon nakon čega se dolazi do križanja s kapelicom. I ovdje treba po asfaltnoj cesti lijevo, kao po karti, iako na terenu markacije kod kapelice pokazuju desno!?! Dalje do kraja asfalta, odnosno do "V" križanja ispred jedne kuće, gdje treba po makadamu lijevo do obližnjeg spoja sa stazom br. 1 i dalje lijevo nizbrdo kao u prethodnom opisu.
Nakon odvajanja od staze br. 32 ide se ravno dolje do završetka ceste u selu Planina Gornja. Završetak ceste se siječe prema proplancima i vinogradima pa uz vikendice uzbrdo do asfaltne ceste Planina - Sv. Matej. Po njoj lijevo do kapelice, tu desno i odmah potom lijevo, kao na drugoj slici.
Zadnji dio staze nizbrdo preko proplanaka opisujem naknadno...

Bugarin kaže...

Ispravak prethodnog posta: Na križanju s ulicom Srukov brijeg treba ravno po kolovozu pored vikendica. U jednom trenutku treba oko jedne kuće oštro desno do korita potoka pa mimo kaptiranog izvora do gornjeg vikend naselja gdje treba skrenuti lijevo uzbrdo. Uskoro se izlazi na novoasfaltiranu cesticu kojom treba do križanja s raspelom gdje se ponovno izlazi na glavnu cestu. Tu treba desno i dalje po prethodnom opisu do kraja asfaltne ceste.

Ispravak prethodnog ispravka: markacisti su ukinuli varijantu po stazici i sada ova staza ide cijelo vrijeme po cesti, od početka kod predzadnje stanice busa u naselju Sruki sve do lovačkog doma na križanju sa stazom br. 1., kao na SMAND karti. Inače, nije mi jasno zašto se markiraju planinarske staze koje kilometrima idu po asfaltiranoj cesti. Tko želi ići tuda, nisu mu potrebne nikakve markacije... Umjesto što se ova dionica uopće markirala, trebalo je markiranu ostaviti samo stazu br. 53 od zadnje stanice busa u Čučerju koja bi se nakon Žganog dola nastavljala kao staza br. 28 prema Planini Gornjoj i Plasišču.

sometimes jumping kaže...

Odličan i jako koristan web, hvala puno na ideji i održavanju, kao i na komentarima, jako su korisni za planiranje trekova!