Planinarske staze 60 i 61

duljina staze 3,5 km, vrijeme prolaza 1 h 20 min

Grafikon visine za stazu 61:
Staza 61 - grafikon visine

Planinarske staze 60 i 61 vode iz posljemenskog sela Blaguša do Planinarske kuće "Grohot" podno istoimene uzvisine Grohot (492 m). Ove dvije staze se na kraju spajaju i u obliku staze 62 nastavljaju na sjever prema Mariji Bistrici.

Planinarska staza 60 je loša staza koja je slabo označena; od Blaguše prema Grohotu prolazi se kroz šumu uz potok i tu se nalazi veliki broj lovačkih čeka. Kasnije se put stalno isprepliće s potokom i potok se mora više puta prelaziti sve tako dok se ne dođe do lovačkog doma. Kod lovačkog doma se napušta potok i do "Grohota" se onda ide vrlo strmim usponom cijelim putem po šumskom koritu napravljenim vododerinom.

Za razliku od staze 60, planinarska staza 61 je u principu uređeni makadamski šumski put cijelom svojom dužinom djelomično uređen za prolaz mehanizacije i posut šljunkom te njime mogu ići traktori ili terenski auti. Vodi iz sela Blaguša sve gore do spajanja sa stazom 60. Također je relativno loše i davno označena što može biti problem zbog brojnih račvanja i križanja s manjim šumskim stazama koje se putem naizlaze. Nigdje se ne nalazi brojčana oznaka staze 60 ili 61 već samo planinarski kružni znak.

Pristup autobusom
Do mjesta Blaguša, odakle kreću staze 60 i 61, vozi ZET-ova autobusna linija 270 (Dubec-Sesvete-Blaguša) sa terminala Dubec.

Fotografije

U Blaguši račvanje lijevo staza 60 (piše "1") i desno 61 (piše "2")
Račvanje 61/61 u Blaguši
Samo jedna od nekolicine čeka koje se sreću stazom 60
Čeka na stazi 60
Jedan od objekata vodocrpilišta na stazi 60
Vodocrpilišni objekt na stazi 60
Dolazak uz potok do lovačkog doma, nastavlja se šumom
Lovački dom
Šumski put tj. staza 60 po usjeku vododerine do "Grohota"