Planinarska staza 49

Planinarska staza 49 ide iz centra zagorskog naselja Kraljev Vrh (početak je u centru kod Crkve Sv. Tri kralja) te vodi do vrha Medvednice odnosno do Činovničke livade. Crkva Sv. Tri kralja nalazi se na uzvisini u naselju i može je se vidjeti iz velike udaljenosti u cijeloj okolici.

Fotografije

Crkva Sv. Tri kralja u Kraljevom Vrhu
Crkva Sv. Tri kralja u Kraljevom Vrhu (pogled sa staze 42)
Planinarska staza 47

Broj komentara: 6:

brenko29 kaže...

zanima kakva je staza 49 jel netko isao u zadnje vrijeme?Da li je prohodna i dobro markirana?

Anonimno kaže...

ja danas išao i prošao prva tri i nešto km, biciklom. Dobar makadamsko/šumski put iako si nieam cijelo vrijeme držao markacija, (po njima nije vouljivo, jedva sam savladavao makadamom). Zbog blizine mraka nisam se usudio ići dalje zbog neimanja prikladne rasvjete.
Također sam čuo da ima jedna staza koja nekako ide paralelno s asfaltiranom cestom iz Pike ali nisam našao niakavu markaciju ili me lokalcio nisu znali uputiti.

Ja bio prije tjedan dana sa sinom (10 g)... Dobro markirana i prohodna staza, čak i mi koji nismo 'pravi' planinari smo se snašli. Napomena: obavezno ići strmijom varijantom :-)

Bugarin kaže...

Staza br. 49 počinje u Kraljevom Vrhu te se asfaltom spušta do potoka Bistra i ide kroz zaseok Krainje gdje na križanju ceste skreće lijevo. Nakon prolaska zadnje kuće prestaje asfalt i put nastavlja uz potok Bistru, a ubrzo prelazi jedan njegov lijevi pritok te se kratko i strmo uspinje, a zatim dosta položeno ide stalno u istom smjeru, i nakon što se s lijeve strane priključi dobar makadamski put. Dalje se nepogrešivo ide po toj cesti, a onda staza krati jedan lijevi zavoj ceste i odmah potom dolazi na malu zaravan, dokle se može doći i s običnim autom.
Slijedi fizički i psihički najteži dio puta jer se strmina postupno pojačava, a staza uskoro skreće lijevo od ostatka ceste prema jednom usjeku kojeg opet zaobilazi s lijeve strane. Na vrlo strmoj uzbrdici se s desna priključuju dva malo šira puta, ali staza nastavlja ravno. Između ova dva priključka postoji lijevo odvojak za neprirodno strmu varijantu (koja je jedina ucrtana na SMAND-ovoj karti!) i na koju nije označen odvojak s gornja strane. Također, idući s gornje strane treba pripaziti kod spomenutih priključaka (koji tad idu lijevo) te je potrebno ići ravno. Blaža varijanta zatim radi široki lijevi zavoj također po velikoj uzbrdici, a nakon toga ovaj najteži dio završava na pojilištu Črna Mlaka, gdje je i lovačka čeka.
Tu kreće lijepa stazica uzbrdo okolo vrha Pisana Bukva dok ne izađe na kolski put kojim ima još 30-ak metara do natkrivenog odmorišta. U suprotnom smjeru treba pripaziti da se nađe izlaz s kolskog puta na stazicu!
Odmah nakon odmorišta se odvaja lijevo markiran i na karti neoznačen odvojak prema kamenolomu Jelenja Voda. Staza se konačno malo izravnava te prelazi makadamsku cestu koja ide od Oštrice prema Markovom travniku. Slijedi jedan nezgodan usjek, a potom uspon kroz sve ljepšu šumu do križanja sa stazom 41. Odmah nakon toga se staza br. 49 na neko vrijeme izravnava. Potom se uspon postupno pojačava i nakon jednog oštrijeg desnog zavoja izlazimo na dno velikog parkirališta ispod Krumpirišta gdje se odvaja staza br. 42 prema G. Bistri.
Nakon parkinga slijedi vrlo strm, okomit uspon po skijalištu (preko Erberovog puta) i zatim s lijeve strane skijališta ulazi u šumu. Po stalnom usponu staza konačno izlazi na Činovničko sedlo.

Bugarin kaže...
Autor je uklonio komentar.

Staza br. 49a: Iz Kraljevog Vrha asfaltom pa širokim makadamom dolinom Bistre prema kamenolomu Jelenja voda. Stotinjak metara prije rampe kamenoloma je nakon prelaska Bistre s desne strane veće proširenje. Tu treba skrenuti par metara desno do prve markacije. Dalje staza ide strmo uzbrdo zavojitim i ne baš privlačnim usjekom, uz jednu neprirodnu kraticu pred vrh. Nakon što se teren malo položi, slijedi oštro skretanje udesno, nakon čega se izlazi na stazu br. 49 nekoliko metara iznad odmorišta Pisana bukva.