Planinarska staza 19

duljina staze 5,6 km, vrijeme prolaza 2 h 10 min

Grafikon visine planinarske staze 19:
Staza 19 - grafikon visine

Planinarska staza 19 (označena lijevom crvenom trasom) vodi iz Gračana do Planinarskog doma "Puntijarka". Početak staze je izlaz iz Tunela Sljeme. Staza prvo vodi do donje postaje žičare, zatim pored žičare dalje prema Sljemenskoj cesti (kad se prolazi postaja žičare mora biti s lijeve strane od staze jer ima i jedna označena poprečna staza koja ide lijevo prema stazi 17). Ova staza dolazi do asfaltirane Sljemenske ceste i na toj točki postoji nastavak u lijevo neoznačenom stazom gore prema stazi 14.

Stazu 19 treba nastaviti asfaltiranom Sljemenskom cestom dolje prema Pilani Bliznec. Iza pilane Bliznec postoji mali drveni most koji treba prijeći kako bi se nastavilo stazom 19. Staza zatim ide paralelno s potokom (potok je s lijeve strane) i paralelno sa stazom 18 (staza 18 je s desne strane višlje) dok se ne dođe do planinarskog skloništa Njivice gdje je sjecište staza 18, 19 i 20. Nastavljanje lijevo stazom 19 ide se prema planinarskom domu Ivan Pačkovski (Puntijarki).

Prije Puntijarke ovu stazu presijeca staza 16 kojom se ulijevo može prema planinarskom domu Runolist. Do PD Runolist sa staze 19 treba oko 30 min.

Staza je dobro označena, a nedoumica može nastati na mjestu spajanja s asfaltiranom Sljemenskom cestom (kada treba nastaviti cesom prema dolje) i dolje kod Pilane Bliznec (gdje treba pronaći mali drveni mostić).

Prilaz tramvajem
Do Gračanskog Dolje (zadnja stanica) vozi iz Mihaljevca tramvaj 15, a odatle dalje treba kroz tunel.

Fotografije

Početak planinarske staze 19 - izlaz iz tunela

Početak planinarske staze 19 prema donjoj postaji žičare

Neposredno iza Pilane Bliznec - putokaz za stazu 36

Planinarska staza 19 u šumi

4 komentara:

Anonimno kaže...

Čiji se grob nalazi na stazi 19?

Grob je s desne strane, nešto prije križanja sa staziom 16. (Kad se ide gore i obrnuto kad se ide dolje: S lijeve staze, nešto nakon križanja sa šesnaesticom.)

Stjepan Brbot kaže...

Ne mogu se sjetiti kakva kamena hrpa se tamo nalazi? Ima hrpa na Ročićevoj Sjenokoši, ali to nije na kraju staze 19.

Dario Štef kaže...

Zaboravite šetnju ovom stazom od postaje žičare do Pilane Bliznec. Zbog porušenih stabala nema više oznaka gdje se nalazi staza i gotovo je nemoguće hodati. Stjepane, trebalo bi stazu ispraviti (kml) u djelu gdje staza ide Sljemenskom cesto do pilane. Iako u tekstu piše da treba ići Sljemenskom cestom prema Pilani Bliznec, na karti to nije tako. Naime, ako si spustio stazu u mobitel i pratiš svoje kretanje po njoj onda je u ovom djelu prilično zbunjujuće u kojem smjeru treba ići.

Bugarin kaže...

Nakon tunela, od stare donje postaje žičare do pilane Bliznec ova staza nakon ledoloma 1.2.2014. više ne ide po kartiranoj trasi, odnosno po zapadnom obronku iznad potoka i ceste, već se spušta po asfaltu na glavnu cestu, dodiruje stazu br. 18 na početku Bikčevićevog puta i nastavlja poučnom stazom uz sami potok. Malo prije pilane skreće desno u šumu, vodi iza pilane (tu je odvojak za stazu br. 36) i dalje ide strmo do odmorišta Njivice, gdje dodiruje stazu br. 18 (koja se ubrzo ponovno odvaja desno) i stazu br. 20. Na Njivicama ova staza skreće lijevo, tj. ravno prema Puntijarki i na toj dionici ona zapravo predstavlja realni nastavak Bikčevićeve autostrade koja je do tada bila na stazi br. 18. Do Puntijarke su nakon novog odvajanja staze br. 18 još tri križanja: na prvom se siječe staza br. 16, na drugom staza br. 21A i na trećem staza br. 1 (lijevo), odnosno staza br. 18 (desno). Zajedno sa stazom br. 1 dolazi do Puntijarke.