Planinarske staze 31 i 32

Staza 31 - grafikon visina
Google Earth - Staza

Planinarska staza 31

Planinarska staza 31 (debela crvena na karti) na istočnom dijelu Medvednice vodi od naselja Planina Donja do Planinarskog doma "Lipa-Rog". Ulaz u Medvednicu je na cesti izmđu Planine Donje i Gornje, na raskršću s crkvom Sv. Juraja, ulazi se kroz uličicu imenom "Planinarski odvojak".

Ova planinarska staza je isprva lagana, ide se pored kuća i vikendica, ali kad se uđe u šumu (Podstrmina) dosta je strma i zahtjevna! Treba samo pripaziti da se na vrijeme skrene u šumu i nastavi stazom 30 jer se lako može desiti da se pogreškom nastavi stazom 28 (žuta na karti) koja ne ide prema planinarskom domu.

Planinarska staza 32

Planinarska staza 32 (crvena tanka) vodi od PD "Lipa" do pećine Velika Peć i dalje prema naselju Planina Gornja. Staza najprije ide kao i staza 1 od Planinarskog doma "Lipa-Rog" prema Ročićevoj Sjenokoši odnosno Planinarskom domu "Gorščici", ali se odvaja udesno prema pećini. Dio staze po stijeni do same Velike Peći je iznimno naporan, staza je uska i opasna jer na mjestima postoji mogućnost pada u provaliju. Na pojedinim dionicama oko Velike Peći se gotovo mora ići četveronoške i ta se staza (spuštanje do Velike Peći) nikako ne preporuča onima koji nemaju kondiciju ili se boje visine!

Ulaz u Medvednicu iz Planine Donje
Planina Donja - ulaz u Medvednicu
Pristup autobusom
Do Planine Donje može se doći ZET-ovim autobusom 262 sa terminala u Dubcu. Do Planine Donje, odnosno do ulaza u Medvednicu, možete doći i iz Planine Gornje do koje preko Kašine vozi ZET-ov autobus 263 također s terminala u Dubcu. Cestom iz Planine Gornje do Planine Donje ima oko 15 min hoda.

Fotografije

Planinarska staza koja vodi do Velike Peći
Istočna Medvednica

Broj komentara: 8:

Unknown kaže...

Prekrasna staza! Nisam dugo bio, pa me iznenadilo da je označena i da su oko stijene povrh Velike Peći sajle, ali na oduševljenje moje ženske čeljadi i na moje olakšanje!

Molany kaže...

Nije toliko zahtjevna koliko smo očekivali, oko Velike Peći je jedan dio malo strmiji ali ništa prestrašno...

Evo našeg GPS traga: http://www.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=15683310

Bugarin kaže...

Opis od spoja sa stazom br. 28 do odvajanja od te staze je danas dan uz stazu br. 28...
Nakon odvajanja staze br. 28, staza br. 32 nastavlja ravno po kolskom putu. Relativno je dobro označena prije par godina, ali na par mjesta treba pripaziti kod križanja kolskih puteva (uglavnom treba ići lijevo). Put se počinje strmo penjati, a onda na jednom mjestu treba uočiti lijevo skretanje na još strmiju stazicu. Vrlo brzo staza opet oštro zaokreće lijevo i postaje izuzetno strma do velike pećine (Velika peć). Po mokrom vremenu ovaj dio je jako teško proći... Nakon pećine staza nakratko ulazi u stijene (sajla!!!) s prekrasnim pogledima, a onda zaokreće udesno ravno strmo uzbrdo po samom hrptu do razgledne točke. Valja računati na obaveznu upotrebu ruku! Dalje po hrptu gore-dolje do izlaska na položeniji dio i široki hrbat s kolskim putem. Po njemu ravno, a pred novi uspon lijevo do izlaska na stazu br. 1. prema Lipi.
Kratak, ali "najalpskiji" ugođaj na Medvednici!

edasamjanetko kaže...

Danas bili supruga i ja.Staza odlično označena.Idealna za početnike i rekreativce.

amelie kaže...

Pozdrav! Ako se ide od PD "Lipa" do PD "Gorščica", kolika je mogućnost da se pogriješi i skrene Velikoj Peći? Htjela bih to izbjeći jer me strah takvih visina i puteva, a htjela bih proći ovu stazu (Lipa - Gorščica). HVala!

Unknown kaže...

Pozdrav, ako se ide od Lipe do Gorščice dobro je označena i kad se prolazi kraj skretanja za V.peć
ne skrenete i sigurni ste, Lip-Gorščica je poduža staza pa svavako krenite ranije jer mrak pada rano pa da se iznenadite...

Danas se popeo po 32, spustio po 31. Meni najdraža kombinacija na bregu. Staza 32 nikako nije lagana i za ljude koji se boje visine, pogotovo kada je blatno i mokro. Po suhom je zahtjevna ali nije toliko opasna, viđao sam ljude u crocksama da hodaju po 32 ljeti. Staza je odlično označena. Dobro bi došla još jedna ferata od ulaza u pećinu do postojeće ferate za sigurnije kretanje pogotovo zimi ili kad je mokro i sklisko.