Planinarska staza 52

Podaci o stazi 52
duljina staze 6 km, vrijeme prolaza 2 h 30 min

Planinarska staza 52 (označena debelom crvenom linijom na karti naziva se još i "HPD-ov put") ide iz Šestina (ne iza šestinske crkve nego nešto dalje prema Gračanima, ulica Potočani) do vrha Medvednice, tj. do Sljemena (TV-tornja). Prije Drugog svjetskog rata to je bio tradicionalan uspon članova HPD-a i zbog toga se i danas naziva HPD-ovim putem.

Uz Brestovec značajno je porušena bukova šuma pa se tu pruža lijep pogled prema zapadnim obroncima Medvednice i gradu. Idući putem gore, s lijeve strane se vidi stara utvrda Medvedgrad. Na mjestu sjecišta s planinarskom stazom 48 nalazi se križ (vidi sliku dolje), a nešto ispod njih (oko 100m) nalazi se nekoliko manjih izvora s pitkom vodom.

Stazu održava HPD "Pliva".

Pristup autobusom
ZET-ova autobusna linija 102 vozi sa Britanskog trga preko Šestina do Mihaljevca.

Fotografije

Ulaz u Medvednicu na stazu 52 (Potočani)

Prolazi se pored ove kuće

Staza 52 (HPD put)

Staza 52 zimi

Broj komentara: 27:

Anonimno kaže...

Staza 52A na terenu (na spoju sa stazom 55) ima oznaku 48. Tu piše da njome treba 45 min do Kraljičina zdenca.

Inače, možda je korisno napomenuti da je taj početak staze 52 u Šestinama od ulice Potočani.

Stjepan Brbot kaže...

Ovo s oznakama (48 ili 52A) možda je još jedna od brojnih razlika između GISDATA i SMAND oznaka na kartama, a info o Potočanima sam stavio. Zahvaljujem na informaciji.

Anonimno kaže...

Cijeli dio od Tomislavca pa preko Brestovca nije dobro markiran, naime uopće nema brojeva staza, onda od Brestovca ima jedna marka poludesno, a vodi na sljepi put pa semora dalje kroz gustu smrekovinu, mislim, nije kritično za poznavteleje Medvednice, ali za ljude koji nisu iz Zgba nije dobro, ako već postoje brojevi staza trebalo bi ih tu i tam i napisati

Pozz D. Franc

Stjepan Brbot kaže...

Uvjerivši se osobno da je na terenu poprečna staza (prije označena kao 52A) sada označena kao staza 48, tako sam prepravio i na ovom blogu.

Sapy kaže...

Stjepane sve pohvale za stranicu koja me je motivirala da isprobam put 52. Danas je bio lijep dan za provesti na Medvednici, a cijelim putem smo brali kestene, dok smo razne gljive samo promatrali. Medvedgrad se krasno vidi s lijeve strane puta. Sve pohvale još jednom na trudu!

Anonimno kaže...

Danas išao po 52 do vrha, staza prohodna, na 2 mjesta preskakao srušena debla, ali ništa strašno. Čak nije ni previše blata bilo. Vrijeme 2 sata 10 min, s tim da nisam baš u nekoj kondiciji

Prije dva dana krenuli po 52 prema vrhu, na račvanju prešli na 52a koji vodi kroz Brestovac te se potom spojili natrag na 52 sve do vrha.

Staza u dobrom stanju, par porušenih drva ali ništa jako ozbiljno. Divlje životinje nismo vidili, a od ljudi sreli na putu gore svega 2 čovjeka.

Izvrstan odabir za svakoga tko želi u miru odraditi uspon.

Anonimno kaže...

Poštovani, svaka čast na blogu. Tek sam nedavno počeo otkrivati čari Sljemena pa tako i ovaj blog.

Zadnja ruta mi je bila upravo po stazi 52 i to spuštanje s vrha. Ono što mi je među ostalom poprilično privuklo pozornost je bilo u blizini oznaka za Brestovec i Gračani (lakše i teže). Na nekoj maloj čistini je napravljeno nešto slično odmorištu (ili mjestu za party, hehe), okruženo trakicama u raznim bojama koje su postavljene po drveću. U blizini je i kao nekakva udolina s prekrasnim potokom. Ako bi me netko iskusniji mogao uputiti o čemu je riječ. Koja je priča iza toga, ako se smije znati :)

Anoniman kaže...

Poštovani,
Vidim da ste prije par dana prošli ovaj put. Možete li mi sao dat informaciju o stanju puta (prohodnost, blato itd.)

Lijep pozdrav.

Anonimno kaže...

Pozdrav. Prohodnost je odlična, blato minimalno, praktički ga nije ni bilo. Na nekim mjestima malo više lišća, ali ništa problematično. :)

Gdje se najbliže početku staze, bilo to u ulici Potočani, bilo Mlinovi, može ostaviti automobil bez opasnosti da će netko bušit gume ili zvat pauka?

Dragi Stjepane, hvala na ovom blogu :) Članica sam jedne studentske planinarske sekcije i često se koristimo informacijama s Vašeg bloga za izlete. Sutra isprobavamo ovu stazu!

Hvala još jednom, samo tako nastavite i želim Vam ugodno planinarenje!

Unknown kaže...

Danas sam se spuštala HPD-ovim putem, na racvanju za Brestovac (mislim da je križanje staza 52 i 52a) ima puno porušenih stabala koja nisu bila u proljeće kada sam zadnji put prolazila. Očito šumarija i dalje raskrcuje šumu, žalosno!

Bugarin kaže...

Nakon staza br. 15, 57, 57A, 55 i 55A, evo i opisa staze br. 52.
Ulicom Potočani mimo nepotrebnog markiranog odvojka za Lagvić naprijed u šumu i dalje z. obroncima brda Brebak. Staza nije osobito atraktivna, osobito zimi. Nakon izlaska na šumski hrbat, staza nastavlja strmo naprijed (ne radi desnu izbočinu kao na SMAND-ovoj karti) i nakon dva odvojka lijevo za vodu (vode tamo gotovo nikad nema) stiže se do raspela, odakle se desno odvaja staza br. 48 (a ne 52A, kako ovdje mnogi pogrešno navode). Odmah zatim se naša staza odvaja desno od staze br. 48. U jednom trenutku skreće blago lijevo sa šumske vlake na lijepu stazicu koja vodi z. obroncima brda Brestovac. To je definitivno najljepši dio staze. Nakon pomola odakle se pruža pogled od Sljemena do Sv. Jakoba (u šumi), izlazi se na razrovani šumski put (kao Bažulovka, staza br. 12) i njime ubrzo opet do hrpta, gdje je drugi odvojak za Brestovac (staza br. 55, ne 48!). Dalje ravno uzbrdo preko Novotnijevog puta i Sljemenske ceste na spoj s napuštenom stazom br. 15 i na vrh Sljemena.

Samo mali ispravak prethodnog komentara...
Drugi odvojak za Brestovac BI TREBAO BITI staza br. 55 (vidi moj današnji komentar uz tu stazu!), ali NAŽALOST NIJE već je označen kao staza br. 52A.

Jazz kaže...

Spustila sam se danas po 52 i katastrofa. U gornjem dijelu staze su traktori toliko uništili put da to treba definitivno zabraniti!!! Više gotovo da i ne postoji planinarska staza koju nisu bar malo "načeli". A o porušenoj šumi u tom gornjem dijelu neću ni govoriti. Žalosno je to. Baš sam bila ljuta dok sam prolazila stazom. Sredina i donji dio staze su ok.
Da, šumari su na jednom dijelu staze rezali drva i grane baš na stazi i to su tak ostavili.

Lorien kaže...

Potvrđujem ovo što je napisano u prethodnom komentaru, šuma u tom gornjem dijelu staze 52 je dosta porušena. Slično je i na jednom mjestu uz stazu 48 gdje se sa makadama skreće na šumsku stazu prema Brestovcu i dosta strašno izgleda. Ovo da vozila idu po označenim (službenim) planinarskim stazama i tako ih uništavaju je česta pojava kod više planinarskih staza. Nekad se čini da ovo nije PARK PRIRODE nego nečija privatna prčija. Koliko je sve to legalno nisam siguran, ali mislim da je jako štetno. Na web stranici ustanove PP Medvednica piše:

"Djelatnost Ustanove uključuje zaštitu, održavanje i promicanje Parka prirode Medvednica u cilju zaštite i očuvanja izvornosti prirode, osiguravanje neometanog odvijanja prirodnih procesa i održivog korištenja prirodnih dobara, nadziranje provođenja uvjeta i mjera zaštite prirode na području kojim upravljaju te sudjelovanje u prikupljanju podataka u svrhu praćenja stanja očuvanosti prirode (monitoring)."

Zašto ne reagiraju na ovakve stvari ili je po njima to sve u redu?

Jazz kaže...

Ja sam poslala upit PP Medvednica i rekli su da šumom upravljaju Hrvatske šume i da oni odlučuju o sječi drva i pošumljavanju.
Isto tako rekli su da su zaprimili više upita i žalbi zbog devastiranih planinarskih staza koje su posljedica te sječe šuma i samog odvoza drva, ali tu isto ne mogu ništa. Znaju da to nije u redu, al teško je djelatnicima Hrvatskih šuma objasniti neke stvari (očito).
Eto, izgleda da možemo očekivati još samo goru situaciju. Pogotovo sad kad dođe jesen i kad se tlo počne vlažiti. Neke staze će biti nemoguće koristiti.

Mladen
Nakon puno godina krenuo sam stazom 52, bez namjere doći do vrha. Prvi je problem s markacijom na početku betoniranog puta, teško je primijetiti da se treba skrenuti lijevo. Bez problema uspeo sam se do odvojka na stazi 52a koja se spušta prema Brestovcu. Na kratkm dijelu puta naišao sam na nekoliko brojeva, staza 55 pa onda staza 45 i 48 ali to se nekako prodje dok se ne stigne na dio gdje šumari vade drva i gdje se gube sve markacije. Uz malo osobne sposobnosti orijentacije uspio sam se vratiti na stazu 52 i nastaviti silazak. Primijetio sam nekoliko biciklista, njihova staza na jednom mjestu prolazi blizu planinarske. I nekih stotinjak metara prije završetka staze, u jednom uskom usjeku uz veliku buku na planinarskoj stazi su se u punoj brzini ukazala dva motocross vozača! S obzirom da sam navršio 75 godina ovo je moje prvo iskustvo da na planinarskoj stazi vježbaju motocross! Uspio sam se maknuti na stranu ali sam ostao u nevjerici. Šumari su unakazili staze, biciklisti su za nas ozbiljna opasnost, motocross je možda stepenica prema uvođenju F1 na sljemenske planinarske staze. Iznenadilo me da sam na putu sreo samo troje planinara, ali možda mnogi već znaju za motocrossiste.

Fenomenalna staza, ima par razlicitih dijelova. Negdje strma, no vecinom ugodna. Ima dosta krizanja i nisu sve obiljezene po brojevima, predlazem imati ovu kartu gore pri ruci.
Sretno ljudi!

Unknown kaže...

Ispod Brestovca je dosta privatnih šuma starosjedioca Šestina i Lukšića..to je od doba Kulmera i teško je njima objasnit da je to sad vec od '80 park prirode i da ne mogu samovoljno rušiti..znam jel i moji posjeduju šumu na 52-ci..

Oprez!! staza 52 je označena kao i biciklistička staza, imao sam aqr susreta sa ljutim planinarima pa sam im rekao nek citaju markaciju ili nek idu na omladinsku

Karla kaže...

Zašto je staza 52 postala biciklistička? Svaka čast kulturnim biciklistima ali u 99% slučajeva me skoro usmrte.

Renata Frascassi kaže...

Donji dio ove staze mi je odličan u kombinaciji sa stazom br 13 (Kraljičin zdenac - Šestine). Može se popeti do raspela (odličan trening od 45 min jer se izmjenjuju ugodni ravniji dijelovi i strmi usponi), pa lijevo petnaestak minuta strmijeg spusta do Kraljičinog zdenca i onda spust stazom br 13 do Lagvića. Budući da nikad nemam previše vremena, a vikende izbjegavam zbog gužvi, ovo je otprilike 2 sata penjanja i šetnje po lijepoj Medvednici. Volim ovu stazu 52 jer je manje opterećena i korištena od nekih popularnijih, bližih staza. Spoj Lagvić - ulica Potočani (ako ste tamo parkirani) je lijevo ispod parkinga ispod Lagvića, tako da je to onda prava kružna staza

Jurica kaže...

Bok, tražim informacije o Elvirinom putu. Ako sam dobro razumio vodi(o je) od Kraljičinog zdenca do Brestovca (?)
Ovu stranicu predložila je tražilica...
Hvala unaprijed.

Joško kaže...

stanje staze očajno, izbrazdana trupcima i traktorima... izbjegavati

Grga kaže...

Jurica, javite se na mail - damir.oslic@gmail.com