Planinarska staza 53

Podaci o stazi 53
duljina staze 2,3 km, vrijeme prolaza 1 h

Planinarska staza 53 vodi iz naselja Hukmani (Čučerje) prema glavanoj planinarskoj stazi 1. Ako se nastavi stazom 1 (skretanje u lijevo) ide se do Planinarskog doma "Lipa-Rog". Nastavnkom staze preko makadamskog puta ide se do naselja Planina Donja.

U početku staza ide širokim i dubokim šumskim usjekom da bi pred kraj išla preko nekoliko proplanaka s travom koja je mestimično dosta visoka, na jednom mjestu čak se ide i kroz šaš. Inače staza je, iako mjestimično malo zarasla, dobro označena. To ne znači da se u potrazi za oznakama ne treba širom otvoriti oči (jer se u šašu nema gdje staviti planinarska oznaka).

Pristup autobusom
Do naselja Čučerje i Hukmani može se doći ZET-ovom autobusnom linijom 209 s terminala Dubrava.

Broj komentara: 9:

Anonimno kaže...

Izvrstan blog s puno korisnih informacija! Velika hvala na trudu! Potaknuli ste me da počnem sistematično istraživati sljemenske staze, a vjerujem i mnoge druge.
Uskoro se mislim zaputiti stazom 53 (pa skrenuti za Vugrovec). Napisali ste da staza dijelom prolazi kroz šaš. Znate li možda je li jako blatna? Idem s nekim društvom pa da me ne zamrze...
Također me zanima koja je usponska sljemenska staza po vašem mišljenju najljepša.
Lijepi pozdrav, Romana

Stjepan Brbot kaže...

Hvala na pohvalama. Jednim kraćim dijelom prolazi se kroz taj šaš i gustiš (pred kraj staze) i nema blata (mislim, kad je suho vrijeme ni na jednoj stazi nema baš blata, kad je kišno na svima je blato), ali ne bi trebalo biti puno iznenađenja. Što se tiče interesantne usponske staze, interesantna je npr. 56, ali treba je pogoditi jer nije označena i 32 oko Velike Peći. Te staze su uvjetno adrenalinske.

Anonimno kaže...

Hvala na super brzom odgovoru.
Zanimljivo mi zvuče te dvije staze koje ste naveli. Možda se zaputim stazom 56, a 32 mi zvuči malo previše dramatično (četveronoški uspon).
Još jednom hvala!
Romana

Stjepan Brbot kaže...

Pa dobro, što se tiče staze 32, možda sam malo i pretjerao te ovo "četveronoške" ne treba shvatiti doslovno (barem ne neki). Doduše u ono vrijeme kad sam ja bio tamo još nije bila postavljena sajla u svojstvu ograde za držanje pa je nekima hodanje uskom stazicom uz stijenu bio zastrašujući no svakako jednom treba probati.

Anonimno kaže...

Prošli smo stazom 53 pa onda skrenuli na magistralnu stazu za Vugrovec. Zgodna duža šetnja kroz vikendaški predio za proljetno zagrijavanje.
Jedino sam razočarana (ne)uređenjem okoliša PD Vugrovec. Čini mi se da se radi o malo novca i truda da se urede dotrajali stolovi i klupe. Kao da nema dovoljno ljubavi.
Proći ću i stazu 32 pa se javim.
Romana

Stjepan Brbot kaže...

Slobodno se javi i ostavi svoje komentare te pošalji pokoju zgodnu fotografiju ako imaš.

Davor kaže...

Ne znam tko je i zašto na stazu br. 53 postavio barikade, navukao granje i uklonio oznake za skretanje sa glavne staze, makadama, desno na ulaz na ovu stazu prema Hukmanima. Istim putem smo prolazili prije tri mjeseca (u ožujku) i bilo je sve u redu.
Ako netko ide prvi puta s Lipe prema dolje, nema šanse da pogodi to skretanje jer je zakrčeno granama i nema nikakve oznake. A makadam ionako vuče prema lovačkom domu i dalje prema Čučerju.
A trava i šaš su fakat visoki...

Bugarin kaže...

Staza br. 53 - ogledni primjer aljkavog i nestručnog rada markacista. Iako načelno nije orijentacijski teška, svojski se dalo truda da se sva kritična mjesta uopće ne označe. Ponavljam još jednom na ovom forumu onima koji održavaju staze na Medvednici: AKO NISTE U STANJU POŠTENO MARKIRATI STAZU I ŽELITE OSTAVITI DOJAM DIVLJINE, TADA IZBRIŠITE SVE MARKACIJE NA TERENU I OZNAKU STAZE NA KARTI!!!
Inače, staza kreće od zadnje AP u Čučerju, ne kao na SMAND-ovoj karti već par metara nizbrdo pa dalje uz zapadnu stranu potoka. U suprotnom smjeru tu na jednom križanju treba lijevo (uz potok). Par minuta nakon prelaska potoka (gdje se "spajamo" na kartografsku inačicu) na jednom križanju treba desno uzbrdo, a nakon jednog kratkog spusta slabo vidljivom stazom desno s kolskog puta. Nakon jednog kratkog strmijeg uspona na neoznačenom križanju treba desno na livade (Žgani dol) i po njima ravno uzbrdo do sedla na stazi br. 1. Križanje na sedlu naravno uopće nije označeno pa u suprotnom smjeru (od Lipe) jednostavno treba skrenuti desno kod klupice na sedlu i ravno dolje preko livada do već spomenute slabe šumske stazice i onda do kolskog puta. Sretno...

Opis staze ostaje kao što je bio 4.3.2017.g., ali sada treba napomenuti da su konačno obnovljene markacije, što je posebno bitno na gornjem dijelu staze, preko livada (gdje su čak postavljeni i kolci s markacijama) te kod klupice na križanju sa stazom br. 1.