Planinarska staza 22

duljina staze 6,5 km, vrijeme prolaza 2 h 30 min

Grafikon visine planinarske staze 22:
Staza 22 - grafikon visine
Planinarska staza 22 vodi od Markuševca do PD "Hunjke" (Inače Markuševčane zbog ove crkve neki starosjedioci još nazivaju i Šimunčani). Cesta najprije vodi kroz naselje Markuševec gdje su privatne kuće (cijelim putem postoji po ogradama i banderama planinarska oznaka) i onda se kod jedne kuće (izgleda kao kroz privato imanje, ali nije) ulazi u PP Medvednicu. Šumski put isprva prolazi kroz područje s mnogo stabala divljeg kestena (u sezoni kestena se tu sreću mnogi Markuševčani i drugi sakupljači). Put dalje vodi kroz šumu, pored proplanaka i šikara gdje se sreću lovačke čeke. Prije same Hunjke dolazi se do prostranog gorskog proplanka na kojemu je planinarsko sklonište "Danjka" i vrlo brzo poslije toga Planinarski dom Hunjka.

Staza 22 jednim dijelom dijeli trasu sa planinarskom stazom 20.

Pristup autobusom
Do Markuševca (zadnja stanica kod crkve Sv. Šimuna) vozi ZET-ov autobus 233 sa terminala na Mihaljevcu.

Fotografije

Početak staze 22

Lane uz stazu 22

Broj komentara: 11:

Anonimno kaže...

Evo baš jučer bili, kad se krene od Danjke prema Hunjki ima samo jedna numerička markacija, odmah nakon Danjke desno na stablu i tamo je samo broj 20, to je valjda to dijeljenje.

A u SMAND karti taj dio označen je samo s 22.

Bugarin kaže...

Od Hunjke preko Danjke do križanja iznad Rusinskog brega ova staza u naravi ima samo oznaku 20 pa izgleda da staza br. 22 počinje tek tu...
Pravi je primjer neznalačkog rada markacista... Gotovo u pravilnim ciklusima iza desetak gusto postavljenih odličnih markacija slijede dugačke dionice bez ikakvih oznaka ili s oznakama od prije 40 godina. U tom ritmu se siječe kolski put Hunjka-Mrzlak te se silazi na drugi put gdje se odvaja staza br. 16. Po kolskom putu lijevo nizbrdo do velikog proširenja na lijevom zavoju i tu ravno nizbrdo u šumu. Potom gotovo bez markacija po puteljku do čistine s lovačkom čekom. Tu treba ravno, a ne desno nizbrdo. Dalje opet bez markacija u istom smjeru do jednog oštrog skretanja lijevo. Slijede odlične markacije do jedne strelice na kamenu koja nepogrešivo upućuje točno između dva smjera račvanja neposredno ispred nje... Na račvanju naravno nema nikakve oznake...
Tu se konačno desio promašaj puta; trebalo je desno umjesto lijevo ali se ionako odmah potom dolazi u naselje gdje u svakom slučaju treba nizbrdo do busa...

Dubravko kaže...

Markacija na dijelovima ni za lijek. Bez view rangera bi sigurno fulao put, no mnogim racvanjima ničega. Ipak, staza je lijepa i prilično pusta, jako ugodna šetnja.

Unknown kaže...

Staza je markasistički zapuštena, a i sama staza. Tko ne poznaje tu stazu, lutati će, ali doći će gore ili dolje. To je jedna od starih staza prek Mrzljaka,Gornjeg Mrzljaka, Bigčevičks na Puntjarku. Ili prek Rusenskog brijega na Danjku i Hunjku. Urbanizacijom i devastacijom šume putevi su krenuli drugim, kračim smjerovima.
U Markuševc postoji PD Sv. Šimun koji poznaju tu stazu, ali nemaju odobrenja od HPS-a za premarkirenje. Staza od Dotorščine je relativno bolje markirana od Markuševca do Hunjke. Opis staze je "prešturo" opisan.

Jazz kaže...

Meni super staza, unatoč lošijoj markaciji u donjem dijelu. Valjda će to promijeniti da i drugi mogu uživati. I preko ljeta je taj donji dio malo zarastao.
Gornji dio staze je super označen i šuma je u tom dijelu prekrasna.
Možda je bolje spustiti se i onda na polovici nastaviti na Donji Mrzljak, lijepa šetnja:)

Bugarin kaže...

Ažuriram svoj komentar od 11.12.2016.: ono račvanje pred kraj puta (gledajući nizbrdo) sad je ipak označeno te je vidljivo da treba ići desno...
Dakle, u smjeru uspona staza počinje na kružnom toku u centru Markuševca i ide ulicom Mrzljak do mjesta gdje se desno odvaja novoasfaltirana ulica Vumelje. Tu treba ići po njoj uzbrdo, a nakon što zaokrene desno treba skrenuti oštro lijevo na asfaltiranu stazicu po kojoj izlazimo opet na cestu. Po cesti desno par metara, a onda opet oštro lijevo u ulicu Liješće i po njoj do kbr. 71 gdje treba skrenuti lijevo kroz dvorište (!?!) i dalje uzbrdo, onako kako smo opisali 11.12.2016. u suprotnom smjeru...

lambda kaže...

Koristeći komentare Stele Bugarin prosla sam stazu bez problema, ali bez njih možda ne. Hvala na upozorenjima.

Milan Krkač kaže...

Pozdrav,

kao prvo, odličan i vrlo koristan blog :)

Danas s prijateljem prvi put ispenjah 22ojku. ( EXT/DAN/SNIJEG :D )
Poželjno je već na ulici Mrzljak malo koncentracije i širom otvorene oči kako bi se vidjele sve markacije. Čini mi se da su neke bile na rasvjetnim stupovima, a očigledno su neki nedavno mijenjani, pa su valjda s njima otišle i stare markacije.
Nakon prolaska kroz kapiju privatne kuće, kratko smo se petljali po tragovima u snijegu, jer u prvih nekoliko desetaka metara nismo vidjeli markaciju. Za koju minutu bili smo na širokom, okej markiranom kolnom putu.
Nakon kojih stotinjak metara slijedi lijevi zavoj na kojemu nekakva stara markacija upućuje ravno u breg. Tu smo se također kakvih 10ak minuta petljali, sklizali po snijegu, da bi ponovo izbili na kolni put / traktorsku vlaku, te na tom križanju shvatili da se istom može prići sa 2, 3 strane :)
Nadalje staza ide samo ravno po tom širokom putu, te je do vrha sve ok markirano ( istina, markacije je lakše uočiti po zimi, ali sad znamo da su tu :)
Sve u svemu, poanta je odmah u startu držati se kolnog puta i samo uz breg. No Breg, No Fun :D

Lijep pozdrav svima,
m.

Unknown kaže...

Bok,

vidim da nitko nije napisao dulje vrijeme info o ovoj stazi pa jedan update za sve koji žele proći ovu stazu.

Sam ulaz na stazu je loše ili uopće nije označen. kao je dosta skretanja do samog puta prvo budem probao opisati ulazak na stazu. Od Crkve treba krenuti cestom Mrzljak i pratiti na desnoj strani kako se krećemo prema Medvednici ulicu Sitari. Jest malo dulje, ali nema petljanja po prolazima i sl. Ulicom Sitari dalje pratimo na lijevoj strani Ulicu Liješće i na spoju ulica Sitari i Liješće skrenemo lijevo i dalje pratimo lijevo ulaz na samu stazu. Stvarno izgleda kao prolaz kroz privatno dvorište ali nije. Put je dalje uzak uz ogradu i lagano se širi, tu bude i prva markacija, i dalje se prati koliko može jer je donji dio staze loše markiran. Put uz lišće koji ga pokriva se nazire, i u prvom dijelu ide strmo gore. Dalje se širi u šumarski put i treba ga pratiti. Ima još mjesta gdje bi dobro došla markacja na lijevoj strani puta kako bi ga bilo lakše pratiti. Tako je do Markušavčkog makadama gdje izlazi 22 i dalje treba pratiti makadamu po izlasku sa staze lijevo nekih stotinjak metara, kada se na desnoj strani otvara uzak ulazak u šumu i gdje je markacija puno bolja (strelica jasno označava put Hunjke). Dalje je manje više ok, staza se isprepliće sa biciklističkom stazom, ima napravljenih skakaonica tako da bi trebalo pripaziti na tom dijelu.

Spuštali smo se po markaciji 69 budem opisao uz tu stazu.

Nadam se da bude pomoglo

f.

Joško kaže...

Meni jedna od dražih staza, iako su markacije ponegdje smješne....