Planinarska staza 41

Podaci o stazi 41
duljina staze 9,2 km, vrijeme prolaza 2 h 40 min

Planinarska staza 41 vodi od PD "Hunjka" preko proplanka Srnec (pored Horvatovih stuba) i Markovog tratnika do Lugarnice "Oštrica" i dalje sve do Rudnika Zrinski i PD "Grafičar" na drugoj strani Sljemena. Dok su markacije još i zadovoljavajuće, staza 41 je vrlo loše održavana i teško prohodna. Vrlo je uska i ide po kosoj strani sjeverne strane Medvednice.

Fotografije

Planinarska staza 41
Staza 41
Loša prohodnost staze 41

Broj komentara: 5:

Anonimno kaže...
Administrator je uklonio komentar.
Bugarin kaže...

Staza br. 41 započinje malo iznad Bistranskog sedla, u smjeru Grafičara. Hvata smjer SI i dugo, jako dugo nepogrešivo ide po dosta blatnjavom kolskom putu do dna crvenog spusta (u suprotnom smjeru tu treba paziti da se krene po gornjem, a ne po donjem kolskom putu!). Potom, suprotno SMAD-ovoj karti, silazi ispod drvene kuće HGSS-a i betonskog zida vodospreme te se kratko strmo spušta do potoka, a zatim uglavnom po izohipsi ide ispod trase ucrtane na SMAND-ovoj karti. Ovaj dio staze je jako lijep; staza je jedva vidljiva ali dobro markirana. Dojam samo malo kvare (i hod usporavaju) brojna srušena debla. Po dolasku na Oštricu treba po asfaltu desno uzbrdo do oštrog desnog zavoja. Tu lijevo u šumu po slaboj stazi do potoka. Nakon potoka se slaba staza pretvara u bespuće po mješanoj mladoj šumi. Ali kako je jako dobro markirana, hod je pravi užitak. Nakon križanja sa stazom br. 49 markacije po spustu treba dobro pratiti jer ima više oštrih skretanja do kolskog puta kojim u velikom luku treba desno u spustu do Markovog travnika. Odvojka za stazu br. 51 naravno nema. Slabiji i blatnjav put nastavlja prema SI do kamenih vrata iza kojih treba skrenuti desno uzbrdo po stazi br. 39 do obližnjeg izletišta Srnec. Taj kratki spoj je gotovo nemarkiran!

Leonard kaže...

Baš sam jučer prošao stazom od Srneca do Bistranskog sedla. Sa markacijama nisam imao problema. Jedini zahtjevniji dio staze je od križanja sa stazom 49 do izlaska na cestu u blizini Oštrice. Inače uživam u divljim putevima zaraslim u vegetaciji, ali ovo je stvarno ekstrem. Staza vijuga i ide gore dole svako malo. Na toj dionici je više zrušenih prastarih stabala, a u ovo doba godine je vegetacija toliko visoka da povremeno treba stat i pogledat oko sebe kuda je najpametnije proći. S obzirom da je prekjučer padala kiša, pojavili su se mnogi povremeni potoci koji presjecaju put. Također, na tim dijelovima je poprilično močvarno pa oni koji se ne vole provlačiti kroz gustiš i koji nisu ljubitelji raznoraznih insekata neće previše uživati.

Guest kaže...

Prošao sam po stazi 41 prije dva dana od lugarnice Oštrica do pl. doma Grafičar. Staza je u potpunosti prohodna i dobro markirana tako da nema nikakvih problema na tom dijelu staze

Lorien kaže...

Jučer sam prošao stazu od završetka crvenog spusta do Srneca. Svaka čast markacistima, staza je super označena. Da nije tako, na više mjesta se možeš lako izgubiti jer je na dijelovima jedva vidljiva, skoro pomiješana sa šumom. Hod je bio pravi užitak jer volim takve divlje staze. Manji problem je na dijelu između crvenog spusta i Oštrice zbog popadalih stabala.