Planinarska staza 42

Planinarska staza 42 na većoj karti

download: Planinarska staza 42 (KML)

Staza 42Planinarska staza 42 je staza na zagorskoj strani Medvednice koja vodi iz Gornje Bistre najprije do šumarske Lugarnice "Oštrice", a onda i dalje sve do Činovničke livade na vrhu Medvednice.

Kod kamenoloma Bistra treba skrenuti lijevo preko potoka pa kroz vinograde i uloviti označenu stazu. Na početku se ide jednim strmijim dijelom staze te se nalazi na lijep vidikovac imenom "Panjevina" s kojega se prekrasno prostire pogled na Kraljev Vrh i cijelo Zagorje (vidi sliku dolje). Na žalost, staza 42 nije na svim dijelovima najbolja i dobro prohodna, a postoje i račvanja na kojima nije lako uočiti planinarsku oznaku.

Na karti su još označeni "Francuski rudnici" i planinarska staza 49 (deblja žuta linija) koja vodi prema naselju Kraljev Vrh na sjevernoj zagorskoj strani Medvednice.

Osobne fotografije

Szata 42 - vododerine

Slabo prohodni dijelovi staze 42:
Staza 42

Pogled na Gornju Bistru (foto ustupio B. Bućanović)
Pogled na Gornju Bistru

3 komentara:

dedagevejac kaže...

planinarska staza 42 G.Bistra-Oštrica meni je svaka staza na Medvednici lijepa samo kad se
održava i markira ovdje to nije slučaj pa treba malo planinarskog umiječa za ovu stazu a staza
49 za Kraljev vrh je još gora

brenko29 kaže...

blog je odlican,svaka cast!!.obozavam sljeme istina u zadnje vrijeme nisam bio u prilici cesce ici gore ali morat cemo to nadoknadit..mislim da ce mi ovaj blog biti od velike pomoci.hvala Stjepanu.

Stela Bugarin kaže...

Od Činovničke livade (križanje čak 9 planinarskih staza!) nizbrdo u pravcu sz. pa i. rubom Zelenog spusta, sijekući jedan zavoj Erberovog puta do Krumpirišta. Tu preko parkinga do odvojka staze br. 49 (za Kraljev Vrh) i dalje po lijepom hrptu uz nezaštićene otvore skijališnog cjevovoda do ceste koja se prelazi te se stiže do Oštrice. Tu fale oznake pa treba sići na cestu i dalje po njoj lijevo cca 150 m do mjesta gdje se staza opet odvaja od ceste lijevo (još se teže snaći u suprotnom smjeru jer se nailazi samo na markaciju za stazu br. 41 prema Grafičaru, a treba još par metara po cesti i onda desno do lugarnice koju treba zaobići s lijeve strane). Slabo prohodna, ali relativno dobro markirana staza nakon odvojka od ceste nastavlja hrptom do još jednog izlaska na cestu (malo neprirodan i težak izlaz!). Dalje preko ceste nizbrdo do vidikovca Panjevina (obavezno vidjeti!), a onda staza postaje lošija i veoma strma. Tako izlazi do prvih kleti i vinograda i uskoro preko r. Bistre u s. Gornja Bistra. Cestom oko dvorca Oršić (dječja bolnica) do autobusnog okretišta.