Planinarska staza 42

Podaci o stazi 42
duljina staze 5,9 km, vrijeme prolaza 2 h 30 min

Staza 42Planinarska staza 42 je staza na zagorskoj strani Medvednice koja vodi iz Gornje Bistre najprije do šumarske Lugarnice "Oštrice", a onda i dalje sve do Činovničke livade na vrhu Medvednice.

Kod kamenoloma Bistra treba skrenuti lijevo preko potoka pa kroz vinograde i uloviti označenu stazu. Na početku se ide jednim strmijim dijelom staze te se nalazi na lijep vidikovac imenom "Panjevina" s kojega se prekrasno prostire pogled na Kraljev Vrh i cijelo Zagorje (vidi sliku dolje). Na žalost, staza 42 nije na svim dijelovima najbolja i dobro prohodna, a postoje i račvanja na kojima nije lako uočiti planinarsku oznaku.

Na karti su još označeni "Francuski rudnici" i planinarska staza 49 (deblja žuta linija) koja vodi prema naselju Kraljev Vrh na sjevernoj zagorskoj strani Medvednice.

Fotografije

Planinarska staza 42
Szata 42
Vidikovac "Panjevina" uz stazu 42 (pogled na Kraljev Vrh)
Vidikovac Panjevina
Vododerine na stazi 42
Szata 42 - vododerine
Slabo prohodni dijelovi staze 42
Staza 42
Pogled na Gornju Bistru (foto ustupio B. Bućanović)
Pogled na Gornju Bistru

Broj komentara: 5:

dedagevejac kaže...

planinarska staza 42 G.Bistra-Oštrica meni je svaka staza na Medvednici lijepa samo kad se
održava i markira ovdje to nije slučaj pa treba malo planinarskog umiječa za ovu stazu a staza
49 za Kraljev vrh je još gora

brenko29 kaže...

blog je odlican,svaka cast!!.obozavam sljeme istina u zadnje vrijeme nisam bio u prilici cesce ici gore ali morat cemo to nadoknadit..mislim da ce mi ovaj blog biti od velike pomoci.hvala Stjepanu.

Bugarin kaže...

Od Činovničke livade (križanje čak 9 planinarskih staza!) nizbrdo u pravcu sz. pa i. rubom Zelenog spusta, sijekući jedan zavoj Erberovog puta do Krumpirišta. Tu preko parkinga do odvojka staze br. 49 (za Kraljev Vrh) i dalje po lijepom hrptu uz nezaštićene otvore skijališnog cjevovoda do ceste koja se prelazi te se stiže do Oštrice. Tu fale oznake pa treba sići na cestu i dalje po njoj lijevo cca 150 m do mjesta gdje se staza opet odvaja od ceste lijevo (još se teže snaći u suprotnom smjeru jer se nailazi samo na markaciju za stazu br. 41 prema Grafičaru, a treba još par metara po cesti i onda desno do lugarnice koju treba zaobići s lijeve strane). Slabo prohodna, ali relativno dobro markirana staza nakon odvojka od ceste nastavlja hrptom do još jednog izlaska na cestu (malo neprirodan i težak izlaz!). Dalje preko ceste nizbrdo do vidikovca Panjevina (obavezno vidjeti!), a onda staza postaje lošija i veoma strma. Tako izlazi do prvih kleti i vinograda i uskoro preko r. Bistre u s. Gornja Bistra. Cestom oko dvorca Oršić (dječja bolnica) do autobusnog okretišta.

kizo1007 kaže...

Usponi su žestoki, al staza je solidno vidljiva. Dosta granja na stazi pa treba pripaziti. Super bi bile nekakve stepenice kod prelaza preko ceste prije lugarnice jer je dosta klizavo i strmo kod penjanja u šumu, ali meni nije problem. Volim ovu stazu!!

Bugarin kaže...

Sad pravi opis ove staze (uzbrdo): Zajedno sa stazom br. 46, od autobusnog okretišta u Gornjoj Bistri ravnom cestom prema dvorcu Oršić (dječja bolnica) pa desno uz parking do Sljemenske ceste u koju treba skrenuti lijevo i njome ići kroz naselje do kbr. 60. Tu treba skrenuti lijevo preko mosta i rijeke Bistre. Odmah nakon mosta treba skrenuti na desni put kojim se ide uz kleti i vinograde do ulaska u šumu. Čim staza uđe u šumu treba skrenuti s kolskog puta desno uzbrdo. Tu počinje vrlo strm i kondicijski zahtjevan uspon do hrpta, a i dalje, uz desnu stranu hrpta koji je uz sve ljeti još i dosta izložen suncu. Strm uspon traje sve do skretanja za obližnju livadu (vidikovac) Panjevina, a potom se malo ublažava, do izlaska na asflatnu cestu. Staza siječe tu cestu (s druge strane je neprirodan i težak uspon od ceste do šume; silaz je još teži!) i potom se lijepom trasom izravnava do novog izlaska na cestu. Po cesti treba desno oko 150 m do Oštrice. Tu je najprije odvojak desno za Grafičar (staza br. 41). Desetak metara iza toga treba skrenuti desno na livadu, uz napuštenu štalu i onda uz lugarnicu (obje se obilaze s lijeve strane). Ovaj odvojak s glavne ceste od štale do lugarnice (preko livade) uopće nije označen! Odmah iza toga staza još jednom siječe cestu (tu je lijevo odvojak za stazu br. 41) te se uspinje po blagom hrptu preko krčevina i uz nezaštićene otvore skijaškog cjevovoda do donjeg ruba velikog makadamskog parkinga (gdje se lijevo odvaja staza br. 49.). Potom treba uzdužno preko parkinga i onda po skijalištu strmo uzbrdo, uz presijecanje širokog Erberovog puta. Dalje se treba držati i. strane skijališta do kolskog puta kojim se uskoro izlazi na Činovničko sedlo.