Planinarska staza 50

Staza 50 - grafikon visina

Ulaz u Medvednicu iz Lukšića:
Ulaz u Medvednicu iz Lukšića

Oznaka staze 50 na drvetuPlaninarska staza 50 vodi iz podsljemenskog naselja Lukšić (Tuškanac) do poznatog Planinarskog doma "Grafičar".

Iz Lukšića se krene stazom uz potok i dođe se do brane na potoku (to je zadnja točka do koje se može automobilom). Dalje staza ide u dva smjera kroz šumu (ta dva ili tri smjera se stapaju kad dođu do makadamske ceste na Kulmerovoj gori.

Staza 50 isprva nije baš najbolja, ali kasnije kad se dođe do planinarske staze 11 i planinarskog skloništa Plazur, dalje je dobra do Planinarskog doma Grafičar.

Pristup autobusom
Do Lukšića vozi autobus 128 sa terminala Črnomerec (zadnja stanica). Do Lukšića se može doći i pješice (oko 10 min hoda) iz Mikulića do kojega također vozi ZET-ov autobus.

Fotografije

Brana na potoku pored kojega prolazi staza 50

Planinarska staza 50

Broj komentara: 13:

Dubravko Franc kaže...

Jel neko možda zna kaj znači natpis GPS na stazi 50, nalazi se na jednoj stijeni sa desne strane a iznad onog makadam kaj ide u smjeru istok zapad a prelazi ga staza 50? imaju tam i neke plave oznake ali nisam skužil kaj je to?
Pozz
Dubravko Franc

Anonimno kaže...

Dio staze od Kulmerovog puta do križanja sa stazom 1 je dosta težak za proć. Po meni, stazi bi više odgovarala ocjena 4.

Bugarin kaže...

Od zadnje stanice busa u Lukšićima po i. strani potoka do prelaska manjeg potočića koji prilazi s desna. Na tom mjestu se desno u šumu strmo uzbrdo odvaja kraća, strmija i ljepša varijanta staze. Jako je loše markirana, ali samo treba pratiti hrbat do spajanja s lijevom varijantom. Nakon malog spusta siječe se Kulmerov (makadamski) put, a staza nepogrešivo stalno ide u smjeru sjevera. Markacije su povremeno jako slabe, posebno neposredno prije križanja sa stazom br. 11, nakon čega se odmah izlazi na stazu br. 1.

MeSS kaže...

Ovdje je fulana i težina staze i vrijeme potrebno da ju se prijeđe.. stranica je inače stvarno korisna i do sada su podaci i procjene bile točne, ali nema šanse da je ova staza težina 2, prije težina 4. I ne znam tko ju prijeđe za sat i pol, možda neki iskusni planinari koji trče cijelim putem uzbrdo... 2-2.5h je realna procjena, kao i težina 4...

Unknown kaže...

Potpuno se slažem s MeSS komentarom, staza je težine 4, zbog nagiba i slabe očišćenosti ali neravnog terena i uzbrdo treba 2-2.5 sata. Treba biti pažljiv jer nije najbolje obilježena u prve dvije trećine. Nakon odmorišta gdje se spaja s M1 stazom i dalje do Grafičara je stupnja težine 2 i dobro je obilježena.

Stjepan Brbot kaže...

Neka bude, podigao razinu +1

Unknown kaže...

Ako sam ja, poznati puž stigao za 1.15 min, ovih gore spomenutih 2 sata je stvarno previše.

Od krizanja ispod Medvedgrada, po stazi 12, pa po stazi 1 (gornji dio staze 50) do Graficara je super staza. Nekih 2,8 km smo prosli za 1:24, sa kceri od 6 i sinom od 3 godine.

Željko Stojanović kaže...

Danas sam prošao stazom. Bila je očišćena od lišća i dobro označena. Ujedno upućujem veliku pohvalu autoru ove stranice. Već godinama ju koristim pri planiranju ruta na Medvednici.

Grga kaže...

Prva greška je sam naziv staze. Staza kreče iz Lukšića i ide sve do spajanja sa stazom 12 nešto prije nadstrešnice na Plazuru. Staza 50 ne ide dalje, do planinarskog doma Grafičar vodi staza 12, zato svi griješe u satnici. Postoji varijanta staze koja ide uz Veliki potok, i nakon jednog dijela desno strmo oštro na hrbat, a druga je odmah po hrptu gore pa sve do križanja s 12 icom gdje staza završava. Staza bi se trebala zvati "Lukšići - Veliki Plazur". da vas ne buni kapelica Sv. Jakoba na Velikom Plazuru. Nadstrešnica na stazi 12, koja je vrlo blizu križanja staze 50 i staze 12 isto se zove nadstrešnica Veliki Plazur, To je u biti cijeli taj dio s kapelicom Sv Jakoba.

Ispravak - Prva greška je sam naziv staze. Staza kreče iz Lukšića i ide sve do spajanja sa stazom 1 nešto prije nadstrešnice na Plazuru. Staza 50 ne ide dalje, do planinarskog doma Grafičar vodi staza 1, zato svi griješe u satnici. Postoji varijanta staze koja ide uz Veliki potok, i nakon jednog dijela desno strmo oštro na hrbat, a druga je odmah po hrptu gore pa sve do križanja s 1 icom gdje staza završava. Staza bi se trebala zvati "Lukšići - Veliki Plazur". da vas ne buni kapelica Sv. Jakoba na Velikom Plazuru. Nadstrešnica na stazi 1, koja je vrlo blizu križanja staze 50 i staze 1 isto se zove nadstrešnica Veliki Plazur, To je u biti cijeli taj dio s kapelicom Sv Jakoba.

Lorien kaže...

Ima kraćih dionica gdje više staza imaju jedan zajednički dio pa se opet razdvajaju. Ne vidim tu neki problem.

Renata Frascassi kaže...

Lijepa staza premda ne prelagana. Prvi dio, uz potok je vrlo ugodan ali ubrzo kreće desno uzbrdo prilično naporan uspon koji traje oko 15 minuta. Relativno uska staza je u sredini izrovana vododerinom. Kad se stigne na hrbat staza je lakša i šira, povremeno puca vidik na Medvedgrad i naiđe se na osunčane (kad je vrijeme lijepo) čistine. Kreće ponovno oštriji uspon otprilike dvadesetak minuta, a onda srednje teška dionica do odmorišta Plazur gdje se staza spaja s dvanaesticom, odnosno jedinicom prema Grafičaru. Taj dio je besprijekorno održavan i umjereno težak i traje otprilike 40 minuta. Onaj prvi dio (možda prava staza broj pedeset) je više divlji, osamljeniji i pravi šumski uspon. Ukupno mi je trebalo 1h 45 gore i 1h 15 nizbrdo.